اخبار و مقالات

معایب گوشی شیائومی

معایب گوشی xiaomi

معایب گوشی های شیائومی: شیائومی یکی از شرکت‌های الکترونیک بخش خصوصی است که در چین شهر پکن قرار دارد. فعالیت آن در زمینه طراحی، توسعه و فروش تلفن همراه می باشد و از سال 2011 اولین محصول خود را روانه بازار کرده است.

معایب گوشی هاشیائومی در ساختار و سایر بخش های آن اثر دارد که ممکن است شما را از خرید محصولات این برند، پشیمان کند. البته این موضوع بستگی به اولویت های خریداران تلفن همراه دارد. پس در این بخش معایب این دستگاه ها را بررسی می کنیم.

تعمیرات گوشی شیائومی:

موردی که در ارتباط با گوشی شیائومی باید بیان کنیم این است که تعمیر موبایل های شیائومی بسیار سخت است چرا که به تازگی وارد بازار شده و پشتیبانی و نمایندگی ندارند و تعمیر ویافتن قطعات برای تعویض آنها مشکل است.

کمبود و یا نبودن قطعات سخت افزاری در بازار ایران:

پایین بودن تنوع گوشی های پایین رده
سنگین بودن گوشی شیائومی
ضعفهای نرم افزاری که بیشتر در نسخه های پک چین قابل مشاهده است  از اصلی ترین معایب گوشی های شیائومی است

این گوشی‌ها دارای قیمت‌گذاری تهاجمی هستند: 

ارزان بودن این گوشی‌ها به دلیل اجزایی که استفاده می‌کنند نیست بلکه به دلیل روشی که شیائومی در ساختار تجاری خود استفاده کرده است. خوب یا بد، این روشی است که شیائومی اکنون سیاست خود قرار داده است.

طول عمر پایین: 

به طور متوسط هر کاربر در کشور ما، در حدود 2 سال از یک گوشی استفاده می‌کند. محصولات شیائومی از همان زمان ورود به ایران، به طول عمر کم متهم شدند. قطعات و سخت افزار گوشی‌های شیائومی پس از چند وقت ضعیف می‌شدند و خریدار را دچار مشکل می‌کردند.

البته این ایراد شیائومی نیز در دو سال اخیر بهبود پیدا کرده و کم‌تر شاهد افت قدرت سخت افزار به خصوص در مدل‌های بالارده این شرکت هستیم عدم وجود نمایندگی رسمی این شرکت در ایران نیز موجب شده تا از نظر تامین قطعات و تعمیرات گوشی دچار مشکل شوید.
این ایراد به لوازم جانبی همراه گوشی‌های شیائومی نیز وارد است، معمولا شارژر و یا کاورهایی که درون جعبه قرار دارد زودتر از دیگر برندها خراب می‌شوند و طول عمر زیادی ندارند.

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ معایب گوشی شیائومی

  1. I need to to thank you for this great read!! I definitely enjoyed every little bit of it. I have you saved as a favorite to look at new things you postÖ

    1. sasan گفت:

      thank you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *